Sunday, June 9, 2013

Studentvecka ja muud huvitavat

Aeg on siis nii kaugele jõudnud, et kirjutan praegu viimast või siis vähemalt eelviimast postitust oma Rootsi blogisse.

Viimased kuud on läinud ikka väga väga kiiresti ning selle aja sisse on mahtunud päris palju tegevust.. Usun, et kõigest ei jõuakski lihtsalt kirjutada.

Kui nüüd hakata maist peale, siis tuleb esimesena vist ette üllatavalt soe ilm. Täitsa mitu nädalat järjest oli koguaeg +22 või rohkem mis tähendas palju õues olemist. Isegi hostvanemad ütlesid, et nad ei mäletagi millal viimati nii hea ilm oleks olnd. Niiet jah, kohati tõusis temperatuur kuni 25-26 kraadini mis oli väga super.

31 mai kuni 2 juuli olin ma Stockholmis. Seal toimus siis YFU Rootsi viimane selline ametlik kokkusaamine, kuhu tulid siis kõik vahetusõpilased. Stockholmi sõitsime muideks öörongiga koos teiste Põhja-Rootsi vahetusõpilastega mis oli täitsa omaette kogemus. Igatahes oli seal laagris ülimailt äge, kuna sai üle pika aja näha kõiki teisi ning kuulda kui palju ka teised on keelt õppinud. Omaette naljakas oli muidugi see, et paljud rääkisid erineva murdega rootsi keelt, sõltuvalt muidugi sellest kus piirkonnas oma aasta oldi veedetud. Siin Rootsis on nii, et nt siin põhjas räägime hoopis teistmoodi kui lõunas, ning lõunas räägitav keel meenutab kohati isegi taani keelt, niiet selge vahe on olemas. Laagris olles sa ka selle aasta esimene ujumine tehtud, tervelt 3 korda siis. Vesi oli muidugi veel väga külm, kuskil alla 10 kraadi.

Nii ja kui nüüd kooli viimasesse nädalasse ( rootsi k. Studentvecka ) sujuvalt hüpata, siis jah. See on olnud midagi fantastilist. Kuna ma olen olnud Rootsis viimases klassis, sain ma ka lõpetada siin koos teistega. Terve see lõpetamine on hoopis teistsugune. Palju erinevat tegevust ja tähistamist, mitte vaikselt ja konservatiivselt nagu Eestis.

Igatahes esmaspäev oli esimene n.ö kokkusaamine klassiga. Klassipidu võiks siis öelda. Sama ka teisipäeval. Mõlemad mõnusad õhtud kus sai klassiga koos olla. Kolmapäeval oli ball. Terve see päev oli niivõrd äge ja pikk, et võiks lausa omaette postituse sellest teha. Lühidalt siis, et päeval sättisime ennast valmis ning läksime hostõega (ta oli mu n.ö date või partner ballil) ta sõbranna juurde. Seal sai tehtud palju pilte ja niisama räägitud. Sinna tuli siis järgi meile ta sugulase auto, millega me ballile läksime. Nagu siin kombeks minnakse ballile mõne ägeda ja eksootilise autoga, nii siis ka meie puhul. Tegu oli 70ndate ameerika sportautoga, Plymouth. Väga vinge pill igatahes. Auto viiski meid  ühte hotelli kus oli maha rullitud punane matt, ning oli palju inimesi ees ootamas ja pildistamas ballilisi... Tundus nagu kuskil filmis vms, tõesti see meeleolu ja tunne kõndida inimeste keskel. Igatahes jah, peale sisseminemist toimus söömine, muusika ja väike show. Väga mõnus õhtu.

Neljapäev oli siis veidi tagasihoidlikum. Sõime koos õhtust klassiga ühes restoranis ning peale seda läksime oma veoauto kasti kaunistama. (Lõpetamise päeval on kombeks sõita mööda linna veoautoga ringi ning laulda jne, pilte ka sellest siis saab paremini aru)

Reede oli siis see tähtis päev kus toimus lõpetamine. See oli nädala tähtsaim päev. Päev algas rootsi traditsioonide kohaselt kooli lähedal pargis shampuse hommikusöögiga, seda siis sõna-sõnalt. Peale seda läksime kooli, nägime õpetajaid ja kuulasime direktorit ning "jooksime välja". Peale seda kogunesime kastikatesse ning algas lõbusõit läbi linna. Palju inimesi oli vaatama ning tervitama tulnud. Taaskord uus elamus.

Õhtu lõppes siis suure peoga kohalikus hotellis. Terve see nädal oli igatahes üks meeldejäävamaid mu elus!

Lõpetuseks siis veel, et enam pole kaua jäänud. Kõigest loetud nädalad ning kodus ma olengi. Arvatavasti teen veel ühe viimase sissekande.. Selleks korraks siis kõik!

Palju teksti, veel rohkem pilte:

Esimesed soojad päevad Piteås

Saunaõhtu, enne sauna tegime väikse mängu. Mingi klotsimäng kus pidi klotsiga teisi pulkasid pikali viskama

Jätss

Enne 13 tunnist rongisõitu Stockholmi, Älvsbyn'i rongijaamas

YFU laagris

Viimane pilk laagrikohale

Stockholm

Stockholm2

Ilmselgelt tüdinenud, kuna tagasisõites lükkus rongi väljumine mitu korda ( niigi ootasime pool päeva rongi )

Enne balli, Teresiga ( mu hostõde siis )

Selline masin viis meid ballile

Tagant ka klõps

Autos

Järjekord enne ballile sõitmist.. autod olid head

Meie kastikas

....

Peale "välja jooksmist" siis

Kastika peal, sai väike eesti lipp ka peale instailitud